Faweltios Toweros

Gisteren van Paaseiland naar Santiago de Chile gevlogen. Daar hadden we een lange wacht op de luchthaven want ons vliegtuig naar Buenos Aires vertrok pas om 9.40

Dus maar even plaats genomen in het restaurant van de luchthaven ´Gatsby´ En daar ging van alles mis. Natuurlijk konden zij ons fantastische Spaans niet begrijpen en van Inglais hadden ze al helemaal nooit gehoord. Eerst maar een gevraagd hoe laat de zaak open bleef. Nou dat was al erg moeilijk. Uiteindelijk kwam de manager er bij en die wist ons in goed Engels te vertellen ‘we never close’

Dus maar wat bestellen. Bas neemt een gerechtje dat speciaal aangeprezen staat en gelijk loopt onze serveerster weer weg. He, wij willen ook nog wat… Even later komt ze terug want ze is vergeten wat Bas nu precies besteld heeft. Ja dat willen wij ook wel. Nu gaat het helemaal mis. Paniek in de tent. Komt er even later een mannetje bij dat wel Engels spreekt om uit te leggen dat de bereiding van het gerecht (gewoon een tosti zou je denken) misschien iets langer kan duren en of we dan niet te laat zijn voor het vliegtuig.

Weer wat later krijgt Bas zijn gerechtje. Nee dat was de laatste het is nu op… Dus we bestellen wat anders. Maar nee weer even later komt ze weer teruggelopen het is er wel!

Als we een tijdje later alles ophebben komt de serveerster ons vertellen dat haar dienst er op zit en of we af willen rekenen. Nou vooruit maar. We krijgen de nota maar daar moet natuurlijk wel weer 10% service kosten bij. De tafel vergeet ze maar op te ruimen.

Koffie zou wel lekker zijn denk ik een uurtje later. Dus ik heb het lef om een koffie te bestellen. Koffie, koffie denkt de nieuwe serveerster; hebben jullie het vorige al wel afgerekend! Gelukkig wordt dat probleempje snel door een collega opgelost en krijgen we uiteindelijk onze koffie. Van klantvriendelijkheid hadden ze daar nog niet zo gehoord. Jammer want op Paaseiland waren de mensen een stuk vriendelijker.

Ab

Comments are closed.